13 februari 2010

bilköp

KIA venga eller Audi A3 -10????

Björn ska köpa ny bil. Det står typ mellan dessa två, KIA venga och Audi A3... Det kan ju tyckas konstigt att välja ut två så vitt skilda bilar. Det går ju inte ens att jämföra på något sätt! Inte i pris, körning eller utseende! Jag gillade A3 jätte mycket, så klart. Men Vengan var faktiskt helt ok, det var mycket " extra" grejer med och 7 års ny bil garanti. Nu är det inte ju jag som bestämmer i sista ändan så det lär väll bli Vengan. Den hade spy gröna detaljer i interiören och det tyckte jag väll var så där, medans Björn snacka nåt om att det var hans Transformer bumble bee, bla bla. Min lilla nörd pojke ; ) Vi var iaf och körde A3an i Kinna idag och vi var i Borås och kikade på KIAn men vi har tid för att köra den först på måndag... Men det lutar väll åt bumble bee.
Har en suuuuper tråkig dag på jobbet, sten död lördag kväll. Så j-vla kiligt. Längtar bara bara hem till älsklingen. Han fick hem sina små gosse katter idag, så han är över lycklig. De ligger hemma i sängen och myser myser och myser, och jag står på jobbet och har TRÅKIGT!!!! Fatta att man vill hem. Björns x var himla snäll som körde upp Svea och Göbbels till Björn. Jag jobbar ju, så jag hade inte tid att hämta dem. Vet inte hur länge de skulle stanna, till imorgon eller tisdag. Björn har ledigt 4 dagar så det passade ju ganksa bra. Rami-shabban är ju hos mormor (mamma) över helgen. Ramis tass är mycket bättre, jag har lagt ett lager nackellack över klon nu som skydd. Rött fint nagellack fick han : )
Imorgon är det alla Y dag

Inga kommentarer: