14 februari 2010

smaka på sin egen medicin, jelous...

Jag fick faktiskt gå lite tidigare från jobbet igår : ) Så jag var hemma vid halv nio hos Björnen och katterna. Så himla gossiga de 2 är, himla super mysiga! Fast var inte lika glad på de imorse när jag gick upp vid sex och de hade vält ner metall prydnads hjärtan, bokstäverna i fönstret som bildar Ramses namn, min fototavla och det var kattsand i hela hallen... Blä! Katter stinker!!! Jag lekte ju jämt med kattungar när jag var liten i sommarstugan men jag är nog ingen kattmänniska. Jag gillar väll alla djur egentligen men katter det är något lurt med dem, fast det är klart Svea och Göbbels är ändå 2 väldigt fina exemplar ; ) Björn har ju bara ögon för sina små katter när de var här och han brukar nog tycka likadant när jag är hemma med Ramses... Så lite svartsjuk har jag väll varit. De går ju inte direkt prata med han för han sitter och ropar på dem så fort de är mer än 1m ifrån han... Ja ja han har ju de så sällan och snart ska de väll flytta till Hbg så de är ändå ok : )

Ja det var iaf nästan onödigt att gå hem tidigare för jag somnade efter en timme när jag kommit hem. Tror Björn sa att klockan var närmare ett när han bar in mig från soffan till sängen Y Han gör nog det 5 dagar av 7 i veckan, bär mig från soffan till sängen. Han kan ju givetvis inte låta bli att retas med mig när han gör det. Alltid är det något som "råkar" hamna i mitt ansikte, filten eller en tröjärm eller vad som helst. Han tycker ju det är så kul lille sötis så han får väll fortsätta med det : )

Idag är det alla hjärtans dag... Jag har lite planer för oss men har inte riktigt bestämmt om jag ska "utföra" min plan... Vi får se vad jag harlust med sen ; )

Nästa vecka är min som jag kallar den "lediga vecka", jag jobbar 3 dagar... 3!!!!! Och vilka pass sen då. 16-21 måndag, 16-22.45 onsdag och fredag 06.45-14.45. Gött!!!! Så denna vecka ska jag träna träna träna!!!! Kanske en tur till brosan Bruno i gbg och en sväng till Agge-lo och lunch med svärmor. På måndag ska vi ju ut och provköra KIAn : ) En tur till mormor och morfar får det också bli. Var ju där minst en gång i veckan innan men sen jag träffade Björn har jag knappt vart där känns det som, *dåligt samvete*.

Inga kommentarer: