8 mars 2010

mormor 85 : )

I fredags var vi på bishops med massa goa vänner, det var jätte trevligt. Lotta, Michaela, Jennifer, Ida, Björn och Calle. Vi käka och satt och tjöta skit. Sen sjöng Ida kareoke. Vi gick hem vid halv ett tror jag men det var verkligen en skön kväll.
Jag har börjat ta upp springandet igen, det är så himla skönt, och Rami springer så fint vid sidan av mig : )

I lördags så skulle mormor firas med pompa och stått på yxhammargården! Men innan det så var jag och Björn nere på stan en sväng. Rådhuset firade 200 år så det var massa grejer som hände där. Vi var på en "uppvisning" av rättegång, skadegörelse. Det var kul att se hur det går till. Vi tog en latte hos Jasse och gick och köpte blommor till mormor. Vi stod en stund på bron in till stadsparken och myst i det härliga vädret Y (lägger upp bilder ikväll)
Vid två skulle vi vara på yxhammargården och det var himla lyckat. Många fina tal hölls, men när jag skulle hålla mitt började jag bara att stört lipa så det gick inte alls. Fick inte alls sagt vad jag ville... Men min mormor vet att jag tycker att hon är världens världens bästaste i hela världen!!!! Det var så god mat. Marinerad fläskfile och marinerad kyckling, potatisgratäng, rödvinsås, cesarsallad (utan kyckling), ciabatta och lite olika grönsaks blandningar. Vi var där ett par timmar och hade jätte trevligt och jag tror mormor tyckte det var väldigt lyckat. De andra gick hem till mamma sen men jag var trött och skulle jobba restaurang så jag gick hem och vila.

I söndags var det dags för Moheda hundutställning! Bruno hade fått en spricka i tassen och haltade så han och Ida stannade hemma. Men suuuuper Björn ställde upp och följde med!!! Tror nog han hade lite mys/kul iaf ; ) Det gick iaf så sjukt bra!!! Världens världens stoltaste matte är jag. Vi fick en 1a och blev placerad 2a plats med CK i öppen klass och blev 2a bästa hanne!!!!! : ) Bästa resultate hittils!!! Så himla stolt över min prins... Ska se om någon av bilderna Björn tog blev bra så jag kan lägga upp dem sen.
På vägen hem stannade vi i Värnamo och käka Max och i Gislaved och handla godis på ICa kvantum. Björn är så sjuuuuukt söt, när vi åkte genom Gislaved på vägen ner så sa han att Ica kvantum var en så fin stormarknad och att det var en väll sorterad affär, därför gick vi in där på vägen hem. Ha ha snacka arbetsskadad ; ) Hittade iaf jätte härliga badbomber inne på ica, luktade ås himla gott och vi älskar ju att bada, men tycker ändå att 26 spänn för en kula är mycket pengar. När vi var framme vid kassorna kom Björn på att han "glömmt" köpa energi dryck, SUCK!! Jag gick och betala så länge. Men när jag betalat stod han redan framför mig utanför kassorna... som en superman eller vampyr som kan flytta sig utan att någon hinner se det! På vägen ut så visade han att han hade en badbomb i sin hand Y Kan ju inte annat än att älska den pojken!! Han hade gått tillbaks och köpt en badbomb och inte en energi dryck... SÖTIS!!
På kvällen var jag på hockey med Lotta, sista hemma matchen för säsongen mot serie 2an Växjö som slogs med 3-1... : ) Sen åkte jag hem och fick mitt bad med den härliga badbomben!

Inga kommentarer: