4 mars 2010

afternoon tea!!!!

Jag står på jobbet (torsdag kväll=jobba själv...) och dricker earl grey och fick sånt sjuuuuuukt sug efter afternoon tea!!!! Några av mina livs härligaste stunder har varit med afternoon tea. Afternoon tea i Egypten, Aswan, Luxor och på kryssningsbåtarna på Nilen. Afternoon tea i Nuwareliya Grand hotell Sri Lanka. Åh vad härligt... drömmer mig bort bort bort...

Solen har ju kommit nu iaf och den ska vara här ett tag, helt underbart!! Alla blev genast mycket gladare och trevligare även fast det fortfarande är smäll kallt och ishalt. Tänk att ett brinnande klot med gas kan göra människan så lycklig : )

Igår var jag och Ramses i gbg hos Ida och Bruno. Jag sa till Ramses redan på morgonen att vi skulle dit, så när vi väll satte oss i bilen blev han helt tokig!! Han började yla och skrika och skälla och jolma och ha sig!!! Nästan hela vägen till gbg satt han i baksättet och ropade efter Bruno. Det var ett kärt återseende, de har ju inte setts på en månad nästan! Vi åkte till Delsön och gick stora delsjörundan. 2 timmars härlig solig snöig promenad. Ramses var helt sjukt lydig också, det brukar han inte vara, men nu lyssnade han på mig för en gångs skull : ) Vi gick en bit på isen också, det var inte så jätte mycket folk ut och det är ju skönt när vovvarna är med. Det var verkligen verkligen en häääärlig hunddag Y

Björn hade varit på kurs i Bollebygd hela dagen så han var hemma tidigt. Så vi gick till café Bakgården och tog en fika, mys mys : )
Jag tycker att det är sjukt att killar och tjejer är sååå sjukt olika i sina sätt att tänka. I grund och botten är ju vi alla människor men killar ser vissa saker på ett sätt och tjejer ser samma sak på ett helt annat sätt!! Varför är det så?!

Idag har det varit yoga torsdag!! Härligt : ) Det är det bästa som finns men yoga på morgonen. LOVE IT. Idag var det dock svårt att hålla tankarna ute.. Hade sovit max 2h på soffan ; ( Kallt, BRR!

Inga kommentarer: