22 mars 2010

kortis helg...

Oj vad snabbt den här helgen gick!!! Först var det fredag och nu är det måndag... I fredags var det som sagt en ny spännande pastarätt, och vi kollade lets dance, fast jag somna tidigt i vanlig ordning. I lördags var jag ledig men Björn jobbade så då tog jag med Ramses och sprang 5 km på kransmossen. Det gick riktig bra men det var väldigt snömoddigt och slaskigt. Men kändes skönt att komma ut lite och springa. På kvällen tog vi det väldigt soft, men vid halv nie ringde Gevvan så då gick vi ner till han och firade hans flickvän som fyllde 25 : )

I söndags var våra mammor hos oss och åt middag. Vi bjöd på fläskfilé med potatisgratäng och senaps/balsamicosås!! Yummie yummie I got love in my tummy. Till förrätt gjorde jag något hopplock på baguette, tomatsås, jordnötter och sallad. Till efterrätt var det hemmagjord glass. Det var väääääldigt uppskattat :) Det var riktigt trevligt och gick väldigt bra, över förväntan faktiskt. Mamma och Louise hade tydligen gått i samma skola, det skiljer bara ett år emelann dem.

I söndags var vi också valpvakt. Vid 10 tiden kom Geezer och Maria och Jon hämtade Ramses, ett litet hundbyte. Geezer piraya nr 1 skötte sig ändå ok... Han gjorde en del tjuvnyp och kissade inne 3 gånger. Men en valp är en valp sånt får man leva med. Tyvärr så vägrar han att kissa utanför vårat hus, vilket gör att han kissar inne istället.

Idag har jag mest legat på soffan har haft sån sjuk hosta hela helgen som jag inte blir av med... Var en sväng vid vattentornet bara och öva rallylydnad med Ramses, det gick bra! ; )

Inga kommentarer: